>>اخبار عمومی
میدان شهید قوچانی،بزرگترین میدان شهر تا سه ماه دیگر آماده بهره برداری است.

شهردار منطقه شش اصفهان در بازديد از خبرگزاري ايمنا:
منطقه 6 به يك كارگاه عمراني بزرگ تبديل شده است
خبرگزاری ایمنا:شهردار منطقه 6 با اشاره به اين كه اين منطقه به يك كارگاه عمراني تبديل شده است، اعلام كرد: پروژه هاي عمراني بزرگ و مهمي در منطقه 6 همچون تكميل رينگ سوم و پروژه شهيد لاوي در حال انجام است كه براي اجراي اين دو طرح بيش از 750 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است.
    

به گزارش ایمنا، منطقه 6 اصفهان با وجود پتانسیل‌های عمرانی و پیشرفت‌های بسیار زیاد به يك كارگاه عمراني تبديل شده و به سمت توسعه حرکت مي کند.؛ اين شعار و يك حرف نيست؛ پروژه شهید همت در چهار بخش تقاطع غیر همسطح شهید لاوی – شهید همت، تونل زیرباند فرودگاه، بزرگراه حد فاصل بعد از تونل تا شهید کشوری و تقاطع غیر همسطح شهید همت- کشوری، تكميل رينگ سوم، اتصال رينگ دوم به سوم، پروژه ميدان بزرگ شهيد قوچاني و احياي بافت فرسوده تنها بخشي از اين پروژه هاي عمراني منطقه 6 است.

به همین منظور خبرگزاری ایمنا از مهندس فضل الله محلوجي شهردار این منطقه دعوت کرد تا ضمن بازدیدی از این رسانه خبری، از برنامه ها و پروژه هاي اين منطقه جويا شود.

 

_اعتبارات سال جاري شهرداري منطقه 6 چه ميزان است؟

كل بودجه شهرداري منطقه 6 در سال جاري پنجاه و هشت ميليارد تومان بوده كه از اين ميزان بيش از 20 درصد آن مربوط به اعتبارات جاري و مابقي به اعتبارات عمراني اختصاص دارد.

_چند پروژه مهم درراستاي آباداني منطقه 6 انجام شده است؟

پروژه هاي بزرگي در دستور كار اين منطقه قرار دارد كه مي توان به تكميل پروژه شهيد همت متشكل از 4 پروژه، اجراي طرح بزرگ شهيد لاوي كه از 5 پروژه تشكيل شده است.همچنين احداث ميدان بزرگ شهيد قوچاني،  احداث پاركينگ شهيد نيكبخت به علاوه صدها پروژه محله محور از جمله پروژه هاي اين منطقه در سال جاري مي باشد.

_ تاكنون پروژه شهيد لاوي چند درصد پيشرفت داشته است؟

در حال حاضر پروژه شهيد لاوي 18 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است، پروژه شهيد لاوي در سه بخش بزرگراه شهید لاوی، 5 تقاطع غیر همسطح درخيابان امام سجاد(ع) و تونل امام سجاد(ع) جهت ارتباط رینگ دوم به سوم در حال اجراست كه با توجه به پيشرفتي كه حاصل شده پيش بيني مي شود تا پايان سال به بهره برداري برسد، چرا كه اكنون بزرگراه شهیدلاوی آماده آسفالت می باشد و از 5 پل تقاطع غیر همسطح امام سجاد(ع) یک پل آن احداث شده است. همچنين 5 درصد از تونل امام سجاد (ع) خاکبرداری شده است و جابه جایی تاسیسات در مسیر این پروژه در حال انجام است .

_مهم ترين مشكلي كه شهرداري منطقه 6 در اجراي پروژه شهيد لاوي با آن روبروست؟

با توجه به سنگلاخي بودن زمين در اين منطقه جابه جايي تاسيسات از جمله فاضلاب بزرگترين معضل اجراي اين پروژه است چرا كه زمان زيادي براي جابه جايي  تاسیسات صرف مي شود.

_اجراي اين پروژه چه تاثيري در روان سازي ترافيكي در اين منطقه دارد؟

با احداث اين مجموعه رينگ دوم ترافيك شهر به رينگ سوم ترافيك متصل مي شود و منجر به تسهيل در امر عبور و مرور وسايل نقليه و ايجاد دسترسي مناسب جهت زائرين مزار شهدا خواهد شد به طوري که ترافيك خيابان‌هاي آبشار سوم، آپادانا، سعادت ‌آباد و قائم مقام فراهاني كاهش مي‌يابد.

_از پروژه شهيد همت و تكميل رينگ سوم بگوييد؟

خوشبختانه بعد از گذشت یازده سال توافقات نهایی بازگشایی بزرگراه شهید همت باقیمانده رینگ سوم ترافیکی به طول 2 هزار و 300 متر انجام  و عملیات اجرای این طرح آغاز شده است. پروژه شهید همت در چهار بخش تقاطع غیر همسطح شهید لاوی – شهید همت، تونل زیرباند فرودگاه، بزرگراه حدفاصل بعد از تونل تا شهید کشوری و تقاطع غیر همسطح شهید همت- کشوری در نظر گرفته شده که مدت اجرای این پروژه 18 ماه می باشد ولي شهرداري در نظر دارد با تلاش شبانه روزي اين طرح را در كمتر از 15 ماه به سرانجام برساند.

اكنون نيز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح شهید همت-شهید لاوی شروع شده و بزرگراه حد فاصل بعد از تونل تا شهید کشوری به طول 1500 متر كه 340  متر از این بزرگراه به صورت تونل (زیرباند فرودگاه) نظر گرفته شده و مابقی این شریان به شکل روباز احداث و به بزرگره شهید کشوری متصل می‌شود و تقاطع غیر همسطح شهید همت –کشوری نیز در مرحله انتخاب پیمانکار از طریق مناقصه است كه هفته آینده اين مناقصه انجام مي شود.

طراحی  تونل زیر باند فرودگاه نيز در حال انجام می باشد لذا هنوز میزان هزینه اجرای این طرح مشخص و اعلام نشده است.

_ براي اجراي پروژه شهيد لاوي و شهيد همت چقدر هزينه مي شود؟

براي اجراي پروژه همت به غير از تونل 15 ميليارد تومان و شهيد لاوي 8 ميليارد تومان اعتبار نياز است و براي احداث تونل نيز 10 ميليارد تومان نيز برآورد شده است كه جمعا براي آزاد سازي و احداث هر دو پروژه 75 ميليارد تومان هزينه خواهد شد.

_طرح ميدان شهيد قوچاني به عنوان بزرگترین میدان شهر در چه مرحله ای قرار دارد؟

ميدان بزرگ شهيد قوچاني 16 هكتار است و با توجه به برگزاري اجلس سران كشورهاي غير متعهد در اين منطقه ساماندهي اين ميدان ضروري بود و هم اكنون نيز بحث آزاد سازي هاي آن انجام شده است و از آن جايي كه 70 درصد خيابان روح الامين انجام شده و خيابان شهيد آويني نيز رو به اتمام است پيش بيني مي شود تا 3 ماه آينده اين پروژه آماده شود.

_در خصوص احياي بافت فرسوده همت آباد چه اقداماتي انجام شده؟

سال گذشته اقدامات خوبي در راستاي آزاد سازي بافت فرسوده همت آباد صورت گرفت به طوري كه احيا و نوسازي 63هکتار از اراضي بافت فرسوده منطقه همت آباد با آزادسازي املاک ريزدانه شروع شود اكنون فاز اول آزاد سازي آن به اتمام رسيده و با بهره گيري از منابع خاص از فروش اوراق مشاركت بافت فرسوده همت آباد بازسازي و نوسازي مي شود.

اجراي پروژه هاي عمراني -اصلا حي، تجميع املاك خرد و جلب سرمايه هاي خصوصي در نوسازي واحدهاي مسكوني از برنامه هاي شهرداري در ساماندهي بافت محروم همت آباد مي باشد.

_از احداث پل هفتم بر روي زاينده رود چه خبر؟

احداث پل هفتم بر روی رودخانه زاینده رود پس تصویب هم اکنون مراحل مطالعاتی خود را سپری می کند و بزودی احداث آن در منطقه 6 آغاز خواهد شد تا رینگ سوم و چهارم ترافیکی شهر به هم متصل گردند.

_بالاخره پاركينگ شهيد نيكبخت چه زمانی به بهره برداری خواهد رسید؟

پاركينگ شهيد نيكبخت با توجه به سرعت در حال انجام است و هم اكنون نيز سه طبقه از اين پاركينگ در اختيار مردم قرار دارد و ان شاءالله تا 45 روز آينده به اتمام مي رسد.

سخن پاياني؟

اقدامات عمراني بزرگي در منطقه 6 حال انجام است به طوري كه اين منطقه با اجراي اين پروژه ها به يك كارگاه عمراني تبديل شده و در مسير رسيدن به توسعه پايدار حركت مي كند. از اين رو با توجه به اجراي اين پروژه هاي مهم عمراني شهرداري اين منطقه نيز در نظر دارد هر هفته اطلاعات لازم را در خصوص اين  اقدامات و پيشرفت هاي حاصل شده به شهروندان به خصوص اهالي اين منطقه ارائه نمايد.
۱۳۹۰/۲/۲۴
نظر شما درباره مطلب بالا

سقائی ۱۳۹۰/۲/۲۵
با عرض خسته نباشی امیدوارم با همت و تلاشی که از شما سراغ داریم این پروژه ها با سرعت قابل قبول پیش رود . متشکرم