>>اخبار عمومی
ساخت مجتمع آموزش عالي در مجتمع بزرگ آبشار

رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان:
مجتمع بزرگ آبشار الگوی شهر سالم با ویژگی های مدرن فرهنگ اسلامی
واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان رشته های کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان را پوشش می دهد، بیش از  17 رشته دکترا و 5 رشته کارشناسی ارشد در این واحد ارائه می شود که برخی از رشته ها حتی در دانشگاه دولتی نیز وجود ندارد. در استان اصفهان دکتر مظاهری رئیس دانشگاه آزاد استان و دکتر مجلسی دبیر منطقه 4 دانشگاه برای استقرار این واحد زحمات زیادی کشیده اند و اکنون نیز با انعقاد قراردادی سعی دارند این واحد را در آینده نزدیک با ساخت مرکزی مجهز در مجتمع بزرگ آبشار مستقر سازند و فضای آموزشی و آکادمیک در زمینه تحصیلات تکمیلی در مجتمع ایجاد نمایند. مدیریت شرکت عمران آبشار نیز همکاری قابل توجهی با این واحد جهت استقرار در مجتمع نموده است. فضای 7 هکتاری در مجتمع برای ایجاد واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد درنظر گرفته شده است که طبق نقشه دانشکده علوم مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، دانشکده معماری، هنر و فعالیت های قرآنی را در بر می گیرد و در آینده نزدیک میزبان 5 هزار دانشجو خواهد بود همچنین در کنار دانشکده ها سالن های همایش و سمینار، کارگاه های تحقیقاتی، کتابخانه، خوابگاه دانشجویی و سلف سرویس ساخته می شود و امکانات ورزشی تفریحی مجتمع نیز در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان می گوید: امروزه برای تسریع امور ارباب رجوع سعی می شود حوزه های مختلف کاری و اداری در کنار هم تعریف شود و در شهر اصفهان که از نظر تاریخی فرهنگی بسیار قابل توجه و غنی است می بایست خدمات کلان شهری و مسائلی همچون سلامت و آموزش در مجموعه های مسکونی در کنار هم به وجود آید تا نیاز شهروندان را مرتفع کرده و از تردد زیاد در سطح شهر بکاهد و تجمیع خدمات سبب رشد و بالندگی مجتمع های مسکونی گردد.
حمزه ساروئی معتقد است: پروژه هایی که در مجتمع بزرگ آبشار تعریف شده است می تواند برای همه کشور به عنوان الگو قرار گیرد تا سایر شهرها نیز بافت های جدید کلان شهری را در بطن خود به وجود آورند و با کاستن از ازدحام درون شهری و جلوگیری از مصرف انرژی و هدر رفتن زمان زندگی بهینه ی انسان ها را سبب شوند. ساروئی بر این باور است که ورود جریان های اجتماعی قوی نظیر ایجاد چنین مجتمع هایی که دارای سایت مهمی همچون اجلاس سران در کنار خود می باشد سبب شناسایی اصفهان، انقلاب و کشور در سطح جهان خواهد شد که برای تحقق بهتر طرح باید الگوهای مدرن علمی - آموزشی، تجاری، سرمایه گذاری و اشتغال به صورت قوی در مجتمع اجرا شود.

DSC_0004.jpg
رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در گفتگوی صمیمانه در خصوص فعالیت های دانشگاه در مجتمع گفت: ایجاد این پروژه عظیم شهری از چند جهت دارای اهمیت است که افزایش وجهه فرهنگی مجتمع و اشتهار شهر اصفهان همراه با توسعه بافت جدید شهری از جهات مهم آن می باشد. وی افزود: ورود مدیران و دانشجویان و نیز هیئت های علمی به مجتمع باعث اعتبار بخشی خاصی به آن مکان می شود و ورود افراد از چندین استان کشور به این دانشگاه باعث شناساندن مجتمع به همه کشور می گردد.
ساروئی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی اکنون به قطب مهم تولید علم و فناوری کشور تبدیل شده است خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در مدیریت فرهنگی مجتمع بزرگ آبشار سهیم باشد. دکتر حمزه ساروئی در ادامه به چند سؤال ما پاسخ گفت.

DSC_0002.jpg
آقای دکتر موقعیت مجتمع بزرگ آبشار و محورهای دسترسی به آن را چطور می بینید؟
ایجاد یک بنا ارتباط مهمی با میزان دسترسی به آن دارد و مجتمع بزرگ آبشار از نظر سهولت ارتباط جاده ای با فرودگاه، پایانه ها و همه قسمت های شهر بی نظیر است و کمربندهای مواصلاتی همراه با تعریض خیابان ها ارتباط با این سایت مهم را آسان نموده است.
از نظر زیست محیطی مجتمع را چطور ارزیابی می کنید؟
از همه امکانات در این مجتمع برای بهبود فضای سبز و محیط زیست استفاده شده است و فضای زیادی در پارک بزرگ مجتمع آبشار و نیز کنار بلوک ها به این امر اختصاص یافته است ولی مهم آن است که این فضای سبز در آینده تقویت شود و از تردد اضافی به مجتمع با کاهش حجم اتومبیل های شخصی و تقویت حمل و نقل عمومی جلوگیری گردد.
شما برنامه خاصی برای مسائل زیست محیطی مجتمع دارید؟
رشته محیط زیست در کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد و واحد علوم وتحقیقات آن تدریس می شود و نیز رشته حقوق محیط زیست ارائه می گردد که در آینده اساتید و دانشجویان ما می توانند برنامه های خوبی در این راستا برای مجتمع داشته باشند. مجتمع بزرگ آبشار از لحاظ زیست محیطی عالی است و این امتیاز باید به هر نحوی حفظ شود.
برای برنامه های فرهنگی مجتمع چه طرحی دارید؟
یکی از رشته های ما که بی نظیر و بنیادی است دکترای مدیریت فرهنگی می باشد که اساتید آن می توانند برنامه های خوبی برای مجتمع داشته باشند همچنین برگزاری همایش های دانشگاه و نمایشگاه های مختلف نقش مهمی در فرهنگسازی و تقویت فرهنگ شهروندی و زندگی سالم می تواند در مجتمع داشته باشد.
جایگاه مجتمع بزرگ آبشار را در بافت شهر اصفهان از نظر کیفیت زندگی چگونه ارزیابی می کنید؟
روان بودن ترافیک اطراف مجتمع و دسترسی آسان مردم به همه خدمات و نیازها این مجتمع را در شهر اصفهان ممتاز می سازد و بافت شهری مناسب همراه با کیفیت زندگی مطلوب ارائه شده می تواند مجتمع را انتخابی برای همه مردم اصفهان قرار دهد ایجاد این مجتمع الگویی برای یک شهر سالم با تمام ویژگی های مدرن فرهنگ اسلامی است.
آقای دکتر در چند جمله بحث را کامل کنید؟
با توجه به نگاه توسعه محور دانشگاه آزاد اسلامی که از برکات انقلاب اسلامی است ایجاد چنین پروژه هایی نشانگر نهایت مدیریت و کلان نگری مسئولین شهر اصفهان می باشد در ایران هیچ شهری همچون اصفهان از نظر مدیریت شهری و فرهنگی وجود ندارد و این مجموعه اصفهان را فراتر از ایران معرفی خواهد کرد.
 

۱۳۹۰/۲/۲۸
نظر شما درباره مطلب بالا

 
نام و نام خانوادگی... ۱۳۹۰/۵/۲۰
جوابها خیلی ارتباطی با سوالات ندارد.لطفا خودتان یکبار دیگر این مصاحبه را بخوانید.
نام و نام خانوادگی... ۱۳۹۰/۳/۸
باسلام وخسته نباشيد. لطف كنيد، عناوين رشته هاي مططع دكتري را روي سايت بنويسيد.باتشكر
سید مرتضی موسوی زاده ۱۳۹۰/۳/۱
یشنهاد میکنم هر طرح سازندگی که موجب تحول اساسی در منطقه می شود را به همراه طرح تفضیلی و یا نقشه 1/2000 را جهت اطلاع رسانی منتشر فرمایید تا اعضاء محترم برای دلخوشی به ورثه خود نشان دهند . به هر روی از زحمات کلیه عزیزان به خصوص کارشناسان وظیفه که با دقت نظر و ذوق سرشار چنین با علاقه مندی اطلاع رسانی میکنند کمال تشکر و امتنان را دارم . با آرزوی توفیق و سر بلندی تماما خادمان
نام و نام خانوادگی... ۱۳۹۰/۲/۳۱
مسلما مشاركت ارگانهاي مختلف در اين پروژه روند توسعه شهرك راسرعت خواهد بخشيد.همه با هم بسوي ايجاد شهركي نمونه مدرن والگو