>>اخبار عمومی
احداث بزرگترين مرکز بين المللي پزشکي خاورميانه در مجتمع بزرگ آبشار

هدف از ایجاد شهرک سلامت بزرگترین مرکز پزشکی خاورمیانه
ایجاد تکنولوژی مدرن سلامت همراه با حفظ حرمت انسان ها
گفتگو با مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بیمارستان سعدی

1.jpg

هیئت مدیره بیمارستان سعدی اقدام به برنامه ریزی و سرمایه گذاری در مجتمع بزرگ آبشار جهت ایجاد شهرک سلامت نموده است. رئیس هیئت مدیره بیمارستان به همراه نایب رئیس و مدیرعامل این مرکز مهم بخش خصوصی در سلامت مصمم هستند تا بیمارستان فوق تخصصی شهرک سلامت اصفهان را با نام الهیه تأسیس کنند. این دو نفر با بهره گیری از تجربه علمی و بازدید از مناطق مختلف جهان مراکز پزشکی شاخص دنیا و شهرک های سلامت بین المللی را مورد واکاوی و کاوش قرار داده اند تا بتوانند الگویی بی نظیر و شاخص از شهرک سلامت را در حد استانداردهای روز دنیا در اصفهان ایجاد کنند.

2.jpg

 سید امین ابن شهیدی دارای دکترای فوق تخصصی درد و مدیرعامل بیمارستان سعدی در کنار فرهاد گمین چی رئیس هیئت مدیره این بیمارستان برنامه های ویژه ای برای احداث شهرک سلامت دارند برنامه ای که حفظ کرامت انسان ها در زمان بیماری شاخص اصلی آن است. ابن شهیدی معتقد است زمین مجتمع بزرگ آبشار در کنار شاهراه اتوبان های شهری اصفهان است و اتوبان های کشوری، بابایی و رینگ های ترافیکی و کمربندهای دسترسی اصفهان را به هم پیوند می زند به طوری که دسترسی از هر نقطه شهر به آن آسان است و مردم بدون ایجاد ترافیک می توانند خدمات فرهنگی، رفاهی و پزشکی مجتمع را مورد استفاده قرار دهند. همچنین هنوز در اطراف این مجتمع، کارخانه ها و مجتمع های مسکونی فراوان به وجود نیامده و چشم انداز زیبای آن بر روی تپه ها و در کنار زاینده رود همراه با 80 درصد فضای طبیعی این عرصه را بکر و ممتاز می سازد.
وی بر این باور است که با توجه به ساخت سالن های اجلاس سران در کنار مجتمع که می بایست ظرف 18 ماه ساخته شود، مجتمع آبشار و شهرک سلامت نیز باید با دیدی ملی تکمیل شود. فرهاد گمین چی می گوید: ابتدا 30 هزار متر زمین برای ایجاد یک بیمارستان بین المللی و فوق تخصصی خریداری شده است و 30 هزار متر خرید زمین در مرحله دوم برای ساخت مطب پزشکان تدارک دیده شده بود که در نقشه ساختمان های اداری، پارکینگ و داروخانه به همراه کلینیک و پاراکلینیک و همه بخش های پزشکی و فرهنگی تفریحی مدنظر گرفته شده بود ولی با توجه به لزوم وجود فضای بزرگ برای بیمارستان و احساس آرامش بیماران و همراهان زمین اختصاصی  به 72 هزار متر افزایش یافت که پارکینگ های وسیع، مطب پزشکان، امکانات رفاهی و ورزشی نیز بدان افزوده شد تا بیماران نخواهند در انتظار بنشینند و تا رسیدن نوبت در مجتمع به صرف غذا، ورزش و گردش بپردازند.
 ابن شهیدی ایجاد شهرک سلامت اصفهان را کاری جدید در کشور می داند که با متمرکز کردن مطب پزشکان از حجم ترافیک و شلوغی خیابان های آمادگاه و شمس آبادی کم می شود و بزرگترین مرکز پزشکی کشور با امکانات مدرن و جدید رادیولوژی، سونوگرافی، MRI ، داروخانه، آزمایشگاه و سایر قسمت های کلینیکی و پاراکلینیک به وجود می آید و دسترسی به انواع تخصص های پزشکی در کنار هم به وجود خواهد آمد. در ادامه گفتگو مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بیمارستان سعدی که متولی اصلی به وجود آوردن شهرک سلامت الهیه نیز هستند به سؤالات ما پاسخ گفتند.

چه امکانات و دستاورد جدیدی در شهرک سلامت اصفهان وجود دارد؟

ابن شهیدی: فضای سبز بی نظیر، کافه تریا و وسایل بازی کودکان تسهیلاتی به وجود می آورد که بیمار احساس آرامش کند، پارکینگ پزشکان و بیماران از هم تفکیک شده است و به بیماران دستگاه پیجینگ داده می شود تا در مطب ها ازدحام نکنند و تا رسیدن نوبت در شهرک به گردش بپردازند. همراهان بیماران هم می توانند از امکانات شهرک سلامت و مجتمع بزرگ آبشار در این فرصت استفاده کنند. در حال حاضر مطب پزشکان شهر امکانات تخصصی و استاندارد ندارد که این کمبود در شهرک سلامت حل شده است، خرید دستگاه جدید اتوکلاو که زباله های بیمارستانی را سامان می دهد و از کار شهرداری کم می کند دستاورد جدیدی است که از گسترش بیماری های عفونی جلوگیری می کند، ایجاد تسهیلات حمل بیمار از همه نقاط شهر به شهرک سلامت، خدمات توانبخشی و فوریت های پزشکی نیز این امکان را می دهد که بیمار در تمیزترین حالت ممکن به شهرک سلامت آمده و بدون استرس درمان شود. ایجاد تکنولوژی مدرن سلامت و حفظ حرمت انسان ها مهمترین مشخصات شهرک سلامت است.

برنامه های شما برای ایجاد شهرک سلامت در مقایسه با دنیا چطور ارزیابی می شود؟

فرهاد گمین چی: بازدید ما از اکثر کشورهای دنیا و جاذبه های سلامت آنها باعث شده که بهترین برنامه ریزی لازم برای شهرک سلامت انجام شود و بازدید از مراکز پزشکی مدرن دنیا باعث الگوپذیری لازم برای ما شد. ایجاد مطب های بزرگی که همانند هتل ها امکانات مختلف داشته باشند و ایجاد اتاق ویژه در کنار بیماران برای همراهان سبب تکریم انسان ها و حفظ شئونات اسلامی گردیده است.
ابن شهیدی: فضای بیمارستان های ما کوچک است و سبب افسردگی بیماران می شود، کشور ما در حال حاضر سیستم مریض داری خوبی ندارد و ما قصد داریم با تأسیس بیمارستان فوق تخصصی الگوی خوبی به همه کشورها بدهیم. این بیمارستان مدرن ترین مرکز پزشکی خاورمیانه می شود که وضع فرهنگی بیماران را نیز دربر می گیرد.

سایر اهداف شما در تأسیس بیمارستان فوق تخصصی و شهرک سلامت چیست؟

ابن شهیدی: هدف ما این است که بیمار در هر شرایط مالی بتواند در شهرک سلامت درمان شود. ما قصد داریم بیمارستان دوستدار مریض تأسیس کنیم و با بررسی وضع فرهنگی بیماران، شخصیت و حرمت ایشان هنگام درمان حفظ شود. هدف ما حفظ کرامت انسان ها و کمک به مردم است. باید بیمارستانی داشته باشیم که تکنولوژی روز دنیا و امکانات قوی داشته باشد همچنین پزشکان متخصص ایرانی و پزشکان برجسته خارجی در آن گردهم آیند و بخش هلپ توریست و توریست بهداشت سلامت نیز فعال شود.

3.jpg

در مورد توریست سلامت چه برنامه ویژه ای دارید؟
گمین چی: شهرک سلامت اصفهان می تواند مرکز بین المللی پزشکی خاورمیانه شود. از عراق، ترکیه و کشورهای عربی و اسلامی و نیز کشورهای همسایه احساس نیاز وجود دارد و با ایجاد سیستم حمل و نقل هوایی مستقیم می توانیم بیماران همه کشورهای اطراف را پوشش داده و به شهرک سلامت بیاوریم، ایجاد کلینیک های لاغری، مو و پوست، جراحی پلاستیک و ... همراه با اقامت چند هفته ای در شهرک که امکانات اقامتی و تفریحی مجتمع بزرگ آبشار آن را جذاب می کند می تواند جاذبه ای خوب برای گردشگری پزشکی و جذب بیماران کشورهای همسایه باشد و برنامه های بازدید آثار تاریخی نیز این مجموعه را کامل می کند.

و در پایان جمع بندی شما چیست؟

ابن شهیدی: قسمتی از خدمات شهرک سلامت در خدمت امور خیریه و افراد مستضعف خواهد بود و قصد داریم سطح سایر بیمارستان ها را با رقابت بالا بیاوریم با توجه به اینکه مسئولین استان در حال حاضر نمونه و خدمت رسان هستند از همه مسئولین، استاندار، امام جمعه، شهردار، مدیرکل میراث فرهنگی و ... تشکر می کنیم و استدعا داریم با توجه به اهمیت طرح و اعتباری که اجرای آن به اصفهان می دهد و میراثی برای آیندگان محسوب می شود ما را در تامین منابع مالی، خدمات بانکی و پروسه اداری بیشتر یاری و همراهی کند.

۱۳۹۰/۳/۱۶
نظر شما درباره مطلب بالا

ساكن كوچه خداوردي ۱۳۹۱/۱/۲۶
آقاي ابن شهيدي اگه به فكر ترافيك هستي از تاسيس بخش قلب بيمارستان سعدي بي خيال شو كه همين حالا بدون بخش قلب كوچه رو به چيز كشيدي.
امین ۱۳۹۰/۴/۳۰
من الان 23 سالمه فکر کنم بچه هام بتونند از این امکانات که گفتین استفاده کنند!
ناصریا ۱۳۹۰/۳/۲۱
هتل ، سالن اجلاس سران ، شهربازی ، دانشگاه ، کتابخانه ، وزارتخانه ، بیمارستان و... فقط حرف کی عمل می کنید زمان بدید شما هنوز مشکل فاضلاب ها را هم حل نکردید یه کم سریعتر کار کنید و واحد ها را تحویل بدید اینا که گفتم پیش کش
darush ۱۳۹۰/۳/۱۶
az hemat balay shoma dar in amr khyer mmnon hastam
صبر ۱۳۹۰/۳/۱۶
خدا کنه واقعا عمل بشه فقط حرف نباشه ممنون