>>اخبار عمومی
عملیات اجرایی پروژه سالن های اجلاس در سه جبهه در حال انجام است

عملیات اجرایی پروژه سالن های اجلاس در سه جبهه در حال انجام است

DSC_0219.jpg

شهرداری به عنوان کارفرما و دو شرکت خصوصی ساخت این سالن ها را برعهده دارند و در حال حاضر عملیات اجرایی این پروژه در سه جبهه هتل و مجموعه تجاری ، ویلاها و سالن اصلی در حال انجام است.
دکتر علیرضا قاری قرآن معاون عمرانی شهری شهرداری با بیان این مطلب از طراحی و ساخت مجموعه سالن های اجلاس سران کشورهای غیر متعهد به صورت همزمان خبر داد و گفت: بر اساس این مطالعات پیمانکاران اجرای این پروژه در مکان مورد نظر شروع به کار کرده و تاکنون 40 هزار متر مکعب از محل سالن اصلی خاکبرداری صورت گرفته است و کار اجرایی در دیگر بخش های این پروژه نیز با سرعت در حال انجام می باشد. وی با بیان اینکه نحوه مدیریت پروژه ساخت سالن های اجلاس سران کشورهای غیر متعهد به صورت EPC  (طرح و ساخت) است، افزود: بر این اساس با توجه به محدودیت زمان، انتخاب کارفرما، مشاور و پیمانکار پروژه همزمان انجام می شود.
قاری قرآن با بیان این که سرمایه گذار و مشارکت کننده ساخت سالن های اجلاس انتخاب شده اند تصریح کرد: تمام اکیپ های اجرایی در محل مستقر و عملیات اجرایی را شروع کرده اند.
وی با اشاره به اینکه مدت اجرای ساخت سالن های اجلاس سران کشورهای غیر متعهد 14 ماهه است ادامه داد: این طرح به طور کامل از سوی شهرداری اجرا می گردد و پیش بینی می شود اجرای این پروژه در سه شیفت کاری و با استفاده از 3 هزار نفر انجام شود.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان به مکان اجرای طرح سالن های اجلاس سران کشورهای غیر متعهد حدفاصل آبشار تا تقاطع اشکاوند در مساحت حدود 50هکتار اشاره و خاطر نشان کرد: این مجموعه در منطقه کوهستانی ساخته خواهد شد که از لحاظ فنی و سازه ای ویژه می باشد لذا تکنولوژی ساخت، معماری و مباحث اجرایی این پروژه خاص و منحصر به فرد است.
وی با بیان اینکه ساختمان اصلی سالن های اجلاس تحت عنوان مرکز همایش های بین المللی اصفهان برای آینده است گفت: اجزای مهم این مرکز شامل ساختمان اصلی سالن های اجلاس ، اقامتگاه های اختصاصی و ویلاهای VIP ، هتل پنج ستاره، مراکز تجاری و موارد دیگر است.
قاری قرآن ادامه داد: سالن های اجلاس سران کشور های غیر متعهد شامل سالن اصلی، تالارهای چند منظوره، فضاهای خدماتی و پشتیبانی، اداری و عمومی در مساحتی بالغ بر 40 هزار متر مربع در حال احداث است. وی اضافه کرد: اقامتگاه های اختصاصی سالن اجلاس در قالب 100 تا 150 ویلا در یک یا دو طبقه ساخته خواهد شد همچنین، احداث هتل 5 ستاره با حدود 200 اتاق در دست اجراست.
وی از ایجاد فضاهای دیگر سالن های اجلاس بین المللی سخن به میان آورد و اذعان داشت: پارکینگ های زیر زمینی ، فضای سبز (همسو با فنون باغ سازی ایرانی) ، مراکز تفریحی، تجاری، رستوران و اقامت گاه ها در طرح اولیه در وسعتی بالغ بر 100 هزار متر مربع احداث می شود.
معاون عمرانی شهری شهرداری با تأکید بر اینکه مراحل طراحی و ساخت این پروژه به صورت همزمان در حال انجام است، افزود: سالن های اجلاس بین المللی در طی 14 ماه با ظرفیت 2 هزار و 500 صندلی و به عنوان بزرگ ترین مرکز همایش های بین المللی در کشور به بهره برداری خواهد رسید و ساخت هتل و مجموعه تجاری نیز توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.
وی به طراحی شعاعی ساخت این سالن ها اشاره و اظهار داشت: بر اساس طراحی های انجام شده سالن اصلی در مرکز و در ارتفاع قرار خواهد گرفت و بقیه اجزا از جمله ویلاها، هتل و مرکز تجاری به صورت شعاعی در اطراف این سالن توزیع خواهند شد.
قاری قرآن با بیان اینکه دولت تا کنون 20 میلیارد تومان از اعتبارات مورد نیا این پروژه را پرداخت کرده است، یاداور شد: با توجه به شرط غیر مشمول بودن برای دریافت این اعتبارات، شهرداری در حال حاضر ابلاغ مجوز در این رابطه را در دستور کار دارد.
وی در ادامه از همکاریخوب سایر ارگان ها در اجرای این پروژه سخن به میان آورد و گفت: از دیگر ارگان ها درخواست داریم تا با توجه به زمان محدود اجرای این پروژه، پا به پای این مجموعه حرکت کرده و در موارد مورد نیاز همکاری نمایند.
به نقل از روزنامه اصفهان زیبا شماره 1275
17/خرداد/1390
۱۳۹۰/۳/۱۸
نظر شما درباره مطلب بالا

 
علی ۱۳۹۰/۳/۱۸
با عرض سلام خدمت اقای مهندس قاری قران با تو جه به اینکه شهرداری اصفهان قصد دارد سالن اجلاس سران را احداث کند و اصفهان شاهد رویداد مهم دیبلماتیک خواهد بود میخواستم نکته مهمی را بیان کنم با تو جه به اینکه اصفهان شاهد حضور دیبلماتهای زیادی خواهد بود و ورزش گلف هم یک ورزش دیبلماتیک است و متاسفانه اصفهان فاقد زمین چمن گلف است میخواستم از اقای مهندس قاری قران خواهش کنم یک فکری برای زمین چمن گلف در اصفهان بکنند