>>اخبار عمومی
مجتمع بزرگ آبشار قطب علمي و فرهنگي اصفهان خواهد شد

نایب رییس مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان:

مجتمع بزرگ آبشار قطب علیم و فرهنگی اصفهان خواهد شد

DSC_0008.jpg

مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان که از سال 85 با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اصفهان آغاز به کار نموده است یکی از سرمایه گذاران در بخش آموزشی مجتمع بزرگ آبشار می­باشد. این مؤسسه با خرید زمین در مجتمع، مبادرت به ساخت یک مرکز بزرگ آموزشی برای انتقال تدریجی مرکز به مجتمع بزرگ آبشار نموده است. این مؤسسه تاکنون 4 دوره فارغ التحصیل داشته است که هم اکنون در مراکز کارشناسی ارشد دولتی و آزاد مشغول به تحصیل می باشند. این مؤسسه 17 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی و مهندسی عمران، معماری و مکانیک را ارائه نموده است و حدود 2500 دانشجودر این موسسه درحال تحصیل می باشند.


نایب رئیس مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان، آموزش عالی را یک مبحث ملی می­داند که نیاز به فضاهای آموزشی بزرگ دارد و با توجه به بافت تاریخی اصفهان که امکان تأسیس دانشگاه در مرکز شهر را ممکن    نمی­کند، می بایست در بافت های جدید شهری این امکان را فراهم آورد.
حجت الله جوادیان می­گوید: مؤسسه در سال 85 نظر مثبتی نسبت به تأسیس مرکز بزرگ آموزشی در مجتمع آبشار داشته و در ابتدا قرار بود فضای 3/7 هکتاری مجموعه آموزشی آن را به طور کامل در اختیار گیرد، ولی در ادامه مطابق توافقات صورت گرفته با شرکت عمران آبشار زمینی به وسعت 6/1 هکتار به این  مؤسسه واگذار شده است که در آینده نزدیک سه دانشکده معماری، عمران و مکانیک همراه با ساختمان های اداری و آموزشی در آن ایجاد خواهد شد.

DSC_0009.jpg

 جوادیان معتقد است: مجتمع بزرگ آبشار دارای موقعیت استراتژیک و محورهای مواصلاتی مناسبی می باشد که باید از نظر زیباسازی و زیرساخت های عمومی نیز به تناسب رشد کند و مشکلاتی که مانع توسعه آن می گردد حل شود. وی بر این باور است که دانشگاه ها مولد فرهنگ و نشر علم هستند و پتانسیل لازم برای ترویج علم در مجتمع بزرگ آبشار با وجود خوابگاه و امور خدماتی ایده آل و خدمات بهداشتی مهیا شده است و زمانی که فضای دانشجویی به این مجتمع اضافه شود فرهنگ سازی آن را تسریع می کند و انتقال فرهنگ و تاریخ و تمدن اصفهان را به دیگر شهرها سبب می شود.

 حجت الله جوادیان نایب رئیس مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان در گفتگوی ویژه با ما مجتمع بزرگ آبشار را یک قطب مهم فرهنگی و علمی کشور دانست و افزود: امکانات اقامتی مجتمع این امکان را فراهم می کند که همایش های چند روزه علمی در آن برگزار شود و خصوصیات این مجتمع آن را مناسب برای برگزاری کنفرانس های بزرگ کشوری و بین المللی قرار داده است. جوادیان با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی مجتمع بزرگ آبشار بسیار مناسب است تصریح کرد: امکانات حمل و نقل عمومی و برخی از ادارات کلیدی شهر نیز باید به این مجتمع اضافه شود تا توسعه و تعالی آن سریع­تر شکل گیرد.

وی ادامه داد: باید پیشرفت فیزیکی طرح گسترش یابد چراکه موقعیت و امکانات این مجموعه بسیار بهتر از سپاهان شهر و بهارستان است و قطعاً وجود آن در محدوده شهری سبب خواهد شد تا توسعه آن سریع تر صورت گیرد. حجت الله  جوادیان اظهار امیدواری کرد تا هرچه زودتر زیرساخت های عمومی این مجموعه کامل شود و سریعاً مجموعه های آموزشی به این مکان انتقال یابد.

DSC_0010.jpg

وی ضمن قدردانی از مدیریت شرکت عمران آبشار، تمهیدات این شرکت را فرصت مغتنمی برای رشد و پیشرفت مجتمع بزرگ آبشار دانست و خاطرنشان ساخت: تحویل اسناد مالکیت زمین ها در سال آینده می­تواند در عملیاتی کردن طرح مؤثر باشد.
نایب رئیس مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان وجود امکانات ویژه ای همانند شهرک سلامت در این مجتمع همراه با نزدیکی به رودخانه زاینده رود را از ویژگی های مثبت مجتمع بزرگ آبشار خواند و تأکید کرد: تجمیع برنامه ها و ساخت سالن های اجلاس فرصتی است که می تواند این مجتمع را سریعاً تکمیل کرده و در عرض مدت کوتاهی به بهره برداری کامل برساند.

وی انگیزه عمومی برای پیشبرد پروژه های مجتمع را عالی توصیف کرد و از مدیریت شرکت عمران آبشار خواست تا تکمیل نهایی طرح، پشتیبانی خود از پروژه را ادامه دهد. جوادیان خاطرنشان ساخت: مجتمع بزرگ آبشار یک طرح عظیم ملی و بی نظیر است که بافت جدیدی را در اصفهان به وجود می آورد و اثرات بین المللی و ملی خوبی برای اصفهان به ارمغان خواهد آورد.

۱۳۹۰/۴/۵
نظر شما درباره مطلب بالا