اخبار>>اخبار عمومی
با ايجاد رينگ چهارم ترافيکي، سالن هاي اجلاس سران و مجتمع آبشار، چهره شرق اصفهان متحول مي شود


شهردار منطقه 6:


با ایجاد رینگ چهارم ترافیکی، سالن های اجلاس سران و مجتمع آبشار چهره شرق اصفهان متحول می شود
مجتمع بزرگ آبشار در محدوده اراضی شهرداری منطقه 6 اصفهان واقع شده است. این محدوده از اراضی منطقه 6 در جنوب به منطقه نظامی و زمین های پادگانی محدود می شود و در صورت  تکمیل پروژه مجتمع بزرگ آبشار در این منطقه شاهد رشد و توسعه شهرنشینی و نیز ارتقا و بهبود فضای سبز شهری خواهیم بود و این هدفی است که شهرداری منطقه 6 از زمان تصدی شهردار جدید دنبال کرده است. بهبود فضای موجود از نظر زیست محیطی و وضعیت ترافیک همراه با توزیع مناسب جمعیت در این منطقه با توجه به اینکه پروژه مجتمع بزرگ آبشار در یکی از مناطق حساس شهر اصفهان واقع شده است همواره از اهداف توسعه محور شهرداری منطقه 6 بوده است.
در زمان آغاز بکار شهردار جدید منطقه کار ساختمان سازی و عملیات فیزیکی مجتمع در منطقه قفل شده بود و ساخت و سازهای خلافی در محدوده شهرداری منطقه 6 صورت  گرفته بود، فضل الله محلوجی از زمان تصدی خود در شهرداری منطقه سیاست درختکاری و خنثی کردن مشکلات زیست محیطی را دنبال نمود و حتی در فضای داخل پادگان ها و مناطق اطراف آن درختکاری در فضایی 40 هکتاری را ادامه داد، وی معتقد است: بادهایی که از این منطقه می ورزد می تواند برای شهر مشکلات زیادی ایجاد کند که باید با ایجاد مجتمع ها و نیز فضای سبز پایدار از این آسیب جلوگیری کرد.
وی می افزاید: با ایجاد سالن های اجلاس سران شهرداری و استانداری به این نتیجه می رسد که درختکاری و ایجاد فضای سبز نیاز مبرم اراضی منطقه 6 است و در کمیسیون ماده 5 درختکاری در اراضی رو به روی مجتمع بزرگ آبشار و نیز دروازه ورودی شرق اصفهان باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.
محلوجی می گوید: ایجاد سالن های اجلاس و مجتمع بزرگ آبشار موجب برکت برای شهر اصفهان است و محورهایی که سال ها برای شهر تکمیل نشده بود امروز در عملیات رینگ چهارم ترافیکی دنبال می شود و فاصله ورودی شرقی اصفهان از فرودگاه و سایر مبادی به این منطقه در 7 یا 8 دقیقه در آینده نزدیک طی خواهد شد.
شهردار منطقه 6  شهر اصفهان را از نظر ویژگی های شهرسازی و مدیریت شهری در کشور نمونه می داند و این برتری را مرهون نگاه توکل محور و مدیریت علمی شهردار اصفهان همراه با پاکیزگی روح و جسم و خلاقیت اصفهانی ها می پندارد.
وی از ایجاد مجتمع بزرگ آبشار اظهار خشنودی کرده و اظهار می دارد: زمین های مرکزی منطقه 6 که سال ها بکر و دست نخورده بود امروز به دامن خدمات شهری باز می گردد و در ده سال آینده ایجاد محیط زیست سالم همراه با شهرک سلامت این منطقه را مایه ی فخر شهر اصفهان خواهد کرد.
شهردار منطقه 6 اصفهان اختصاص 170 هکتار از اراضی مجتمع بزرگ آبشار به خدمات شهری و کلان شهری را که مورد تصویب کمیسیوت ماده 5 و شورای عالی معماری و شهرسازی ایران واقع شده است را اقدامی مفید در جهت توسعه شهری شرق اصفهان می داند.
فضل الله محلوجی در گفتگویی صمیمانه از ابعاد مختلف عمران منطقه 6 شهرداری و ایجاد مجتمع بزرگ آبشار و سالن های اجلاس در این منطقه سخن به میان آورد و اظهار داشت: پارک 15.5 هکتاری مجتمع بزرگ آبشار در حد فاصل 130 هکتار بلوک های ساختمانی و خدمات شهری واقع شده است و با توافق شرکت عمران آبشار فعالیت های سخت افزاری آن در حال انجام است و شهرداری نیز در فضای سبز، کاشت درخت و ساخت آبنما به این طرح کمک خواهد کرد.
وی افزود: بیمارستان فوق تخصصی و شهرک سلامت که در این مجتمع احداث می شود می تواند در جذب توریست درمانی فعالیت کرده و از تراکم پزشکان و مراکز درمانی در مرکز شهر بکاهد و در فضایی آرام و قابل دسترس آرامش روانی بیماران تأمین شود.
جناب مهندس محلوجی از تغییرات آینده خیابان ها و محورهای مواصلاتی اطراف سالن های اجلاس و مجتمع آبشار بگویید؟
مجتمع بزرگ آبشار پیگیری های 5 ساله شهرداری منطقه 6 را برای تمهیدات و اخذ دستورات لازم به همراه داشته است، ایجاد طرح های خیابان سازی گره ترافیکی انتهای اتوبان همت را باز خواهد کرد و حلقه ترافیکی رینگ سوم را کامل می کند محور مواصلاتی پل غدیر تا اتوبان شهید کشوری کامل می شود و محور رینگ دوم به سوم از داخل پادگان بدر اتوبان همت را به خیابان سجاد(ع) متصل خواهد کرد و امتداد خیابان سعادت آباد را به پروژه شهید لاوی و زیرگذر سجاد اضافه کرده و از بار ترافیکی میدان آزادی و خیابان شیخ صدوق می کاهد، در محور آبشار سوم نیز در سال 88 امتداد خیابان روح الامین تا امامزاده تکمیل شده و از امامزاده تا پل اشکاوند نیز در حال تکمیل است. اکنون 90 درصد از آزادسازی های لازم صورت گرفته و عملیات پل سازی های جدید در محدوده اطراف رودخانه صورت خواهد گرفت، از شهربازی تا میدان شهید قوچانی نیز یکی از مراحل خیابان سازی است که طرح میدان نظام و نیز میدان شهید قوچانی که از میادین بزرگ شهر هستند نیز کلنگ زنی خواهد شد و با احداث پل هفتم بر روی زاینده رود محور مواصلاتی شرق از روی رودخانه به سمت سالن های اجلاس باز می شود.
ایجاد مجتمع بزرگ آبشار و سالن های اجلاس در کنار هم چه نقشی در پیشرفت دو پروژه خواهد داشت؟
 ایجاد این دو پروژه چهره این منطقه را تغییر خواهد داد و باعث توسعه شهری اصفهان می شود از این رو باید این دو پروژه را به طور ملی و فراشهری نگاه کرد چراکه تغییرات در اتوبان های اطراف و تسهیل در رفت و آمد، بهبود ترافیک و محیط زیست را نیز برای شهر به ارمغان می آورد و افزوده شدن 170 هکتار خدمات کلان شهری و احداث هتل ها و مراکز تجاری و دفاتر کار در مجتمع بزرگ آبشار می تواند برای فعالیت های سالن های اجلاس مفید باشد و توریست جذب شده توسط پروژه اجلاس را نیز سرویس دهد.
شهرداری در ادامه چه تعاملی می تواند در پیشبرد این پروژه داشته باشد؟
 شهرداری اکنون در ساخت شهرک سلامت و پروژه های تجاری مجتمع سهیم است و ایجاد خدمات عمومی شهر را نیز در کل طرح انجام می دهد ولی باید عرصه فعالیت برای شهرداری باز شود و با رفع تنگناهای قانونی، فضای خدمات شهری برای تجهیز یکی پس از دیگری در اختیار شهرداری قرار گیرد تا ایجاد فضای سبز و درختکاری در این فضاها تکمیل شود.
امکانات فرهنگی مجتمع را چگونه می بینید؟
 فعلاً در مجموعه یک مسجد پیش بینی شده که برای مجتمع کافی نیست و با تشکیل هیئت امناها باید ساخت مساجد دیگر در دستور کار قرار گیرد و انجمن های مذهبی و خیریه در مجتمع  فعال شوند و شهرداری نیز ایجاد ایستگاه آتش نشانی و کاربری های پارکینگ را تکمیل کند.
مجتمع بزرگ آبشار در مقایسه با کل محدوده شهرداری منطقه 6 چطور ارزیابی می شود؟
با تکمیل ظرفیت 11 هزار واحد مسکونی آن حدود 50 هزار نفر در مجتمع ساکن می شوند و تعداد زیادی نیز برای کار به آنجا می آیند که این حدود نصف جمعیت فعلی منطقه است و با در نظر گرفتن آن باید زیرساخت های لازم برای سکونت این افراد تأمین شود و ارتباط بین بلوک ها و نیز ارتباط های خروجی آن با اتوبان های اطراف بررسی شود.
از مشکلات مدیریت شهری منطقه 6 برای تکمیل این طرح ها بگویید؟
انتقال حوضچه فاضلاب اطراف شهربازی از نیازهای شهرداری منطقه 6 می باشد چراکه مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است همچنین تأمین زیرساخت های وزارت نیرو مثل برق و آب و گاز در مجتمع بزرگ آبشار و سایر پروژه های تازه ساز بخشی از مشکلات شهرداری منطقه 6 را تشکیل می دهد.
۱۳۹۰/۲/۱۶
نظر شما درباره مطلب بالا

 
غلامر ضا نورو زي ۱۳۹۱/۴/۱۱
با سلام و تشكر از زحمات آن اداره محترم از طر ف سا كنان محله دنارت در خو است مي نما ئيم با تو جه به عدم امكان استقاده از پيا ده رو جهت خا نو اده ها و دسترسي به خيبا بان اصلي كشوري از محله دنارت شهردار محترم مسا عدت و نظر نما يند . با تشكر
سيف الله زكي پور ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
بسمه تعالي اقاي عزيزاز زحماتي كه شبانه روز همگي مي كشيد ما ملت نجيب مسلمان ايران قدر داني ميكنيم اما زمانيكه سران اجلاس تشريف مي اورند دو برابر شايد هم بيشتر عكاس و خبرنگار مي ايند بهتر نيست سري به خيابانهاي اصفهانك بزنيد و مو قعيت ان را در نظر بگيريد كه نگويند اينها پيشرفت نيست صحنه سازي است
نام و نام خانوادگی... ۱۳۹۰/۱۰/۴
باتشکرفراوان ازهمه ی زحمتکشان منطقه6لطفانظری هم به دنار ت یندازید
یکی از ساکنین منطقه: ۱۳۹۰/۴/۹
با سلام و خسته نباشید: با توجه به طرح های پیچیده و مشکل شهر سازی منطقه که در حال اجرا می باشد آیا لازم نمی دانید یک مدل از طرح های در حال ساخت ارائه گردد تا ساکنین منطقه از چگونگی طرح ها و مناطق تحت تاثیر آن ها مطلع گردند و یک برنامه ی زمانی برای پروژه ها اعلام کنید. با تشکر از شما
نام و نام خانوادگی... ۱۳۹۰/۲/۳۱
خواهشمنديم تمامي درختان تنومندي كه در طرحهاي توسعه شهري مناطق شهرداري قرار ميگيرند ومحكوم به نابودي هستند را با دقت به اين شهرك منتقل كنيد تا به ايجاد فضاي سبز ان سرعت بيشتري بخشيد
یکی از ساکنین آینده شهید کشوری ۱۳۹۰/۲/۲۴
ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مسئولین محترم و آرزوی سلامتی و موفقیت برای یکایک آنها ، خواهشمندم قبل از پیوستن اهداف شما به آرزوهای دست نیافتنی ما ، هرچه سریعتر وارد عمل شده و اجرا کنید . متشکرم
علی ۱۳۹۰/۲/۲۱
با سلام اقای محلوجی از صحبت های شما متو جه شدم که منطقه نیاز مبرم به فضای سبز دارد میخواستم بیشنهاد کنم با توجه به اینکه سالن اجلاس سران در ان منطقه است و ورزش گلف هم ورزش دیبلماتیک هست یک زمین چمن گلف در این منطقه احداث شود هم از فضای سبز ان استفاده شود و هم از ورزش گلف می شود استفاده کرد تشکر
محبی ۱۳۹۰/۲/۲۱
با سلام ضمن تشکر از زحمات همگی دست اندر کاران .خواهشمند است برای ساختمانهای با دیوار گلی حد فاصل پل غدیر تا هنرستان راضی نیز تدبیری اندیشه شود چون واقعا برازنده این منطقه نیست. و چهره زننده ای دارد. با تشکر فراوان . یکی از ساکنین منطقه