اخبار>>اخبار عمومی
فرصت تاريخي و بي نظيري که تکرار نمي شود

فرصت تاریخی و بی نظیری که تکرار نمی شود
نمایندگی وزارت امور خارجه از آذرماه سال 88 در اصفهان دایر گردید و همزمان با سفر سوم هیئت دولت به اصفهان با حضور منوچهر متکی وزیر امور خارجه وقت افتتاح شد. این دوازدهمین دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کشور بود که به واسطه سیاست دولت در ایجاد مراکز نمایندگی برای حوزه های فعال سیاست خارجی شروع به کار کرد. اکنون نیز روند افتتاح دفاتر نمایندگی در استان ها ادامه دارد و چندی پیش آخرین مورد از دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمانشاه افتتاح شد. دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان پس از مشهد و شیراز آغاز به کار کرد و توانست در مدت کوتاهی فعالیت های مثبتی در زمینه سیاست خارجی و امور کنسولی انجام دهد. توسعه روابط اقتصادی، سیاسی از مهمترین محورها در ایجاد دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان ها و شهرهای مهم کشور می باشد.

DSC_0069.jpg

یکی از عرصه های مهم فعالیت این دفتر در بخش اقتصادی است که سال گذشته با دعوت از هیئت های خارجی برای بازدید از اصفهان درصدد ایجاد تعامل و جذب سرمایه گذار برآمده که نمونه بارز آن سفر عبدالله گل و هیئت 135 نفره تجار و بازرگانان ترکیه ای به ایران بود که طی آن دو قرارداد تفاهم میان اتاق های بازرگانی اصفهان و شهرهای قونیه و آنتالیا به امضا رسید. اکنون نیز در زمینه گسترش روابط خارجی این دفتر با گشاده دستی درصدد بهبود روابط اقتصادی اصفهان و سایر شهرهای مهم جهان می باشد و از کشورهای ترکیه، اوکراین، عراق و جمهوری های آسیای میانه برای گسترش روابط خارجی با اصفهان دعوتنامه دریافت کرده است.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان معتقد است ساخت سالن های اجلاس سران عدم تعهد در اصفهان با توجه به اینکه قبلاً همه همایش های بزرگ در تهران برگزار شده است امر بسیار مهم و سرنوشت سازی برای درک توانایی ها در اصفهان است. علی نوریان گفت: این اتفاق مهم نوعی تمرکز زدایی از برنامه های دیپلماتیک است که موجب اشتهار اصفهان در عرصه های سیاسی دنیا می شود و تبلیغی کم هزینه برای جلوه گری و مانور سیاسی بزرگ و جهانی می باشد.
نوریان ایجاد سالن های اجلاس و میزبانی اصفهان در سال 91 برای اجلاس جنبش غیرمتعهدها را فرصتی بی نظیر و طلایی می پندارد که تکرار نخواهد شد، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان طی گفتگویی صمیمانه با ما ایجاد سالن های اجلاس و توسعه مجتمع بزرگ آبشار را اقدامی دانست که در تاریخ اصفهان خواهد درخشید. علی نوریان گفت: عنوان اصلی سالن های اجلاس، مجتمع تالارهای بین المللی کشور است که سالن های آن در آینده علاوه بر اجلاس سران عدم تعهد پذیرای کنفرانس های منطقه ای و بین المللی خواهد بود و سالی 3 بار نیز به اجلاس های مهم دولت اختصاص می یابد. وی افزود: شهرداری اصفهان که با همت والای خود اقدام به ساخت این پروژه عظیم نموده است باید توسط همه ارگان ها و افراد حمایت شود تا نمادی از قدرت و همت اصفهانی ها در عرصه جهانی باشد . نوریان در ادامه، پذیرای پاسخ به سؤالات ما در خصوص مجتمع بزرگ آبشار (پروژه عمرانی شهید کشوری) که سایت سالن های اجلاس کشور در کنار آن جانمایی گردیده است ، شد.

DSC_0065.jpg

جناب نوریان برگزاری اجلاس سران عدم تعهد چه تأثیری بر مجتمع بزرگ آبشار (پروژه عمرانی شهید کشوری) دارد؟
حضور نمایندگان ارشد 160 کشور و هیئت های بزرگ همراه به طوری که ممکن است یک رئیس جمهور را 300 نفر همراهی کنند قطعاً محدوده اقامتی مجتمع بزرگ آبشار را متحول می کند. همچنین ملزوماتی از قبیل زیباسازی، ایجاد زیرساخت های فرهنگی اجتماعی و از بین بردن مظاهری که به جلوه آن منطقه لطمه می زند سبب هرچه زیباترشدن منطقه خواهد شد. فرودگاه اصفهان در طول تاریخ تأسیس خود چنین افتخاری را نداشته است که طی چند روز پذیرای بیش از 150 پرواز اختصاصی باشد و همه اینها باید توسط امکانات موجود و خدمات مجتمع بزرگ آبشار به طور ارزنده و با شکوه اداره شود.
تعامل ارگان ها برای تکمیل مجتمع بزرگ آبشار و تأمین زیرساخت های منطقه چگونه باید باشد؟
قطعاً استانداری و شهرداری، مجمع نمایندگان استان در مجلس، شورای اسلامی شهر، نیروهای نظامی و انتظامی، رسانه ها و عموم ارگان ها و افرادی که در میزبانی اصفهان نقش داشته اند اکنون نیز در این مدت کوتاه باید تجهیز سایت و مراکز اقامتی اطراف را تکمیل کنند و با توجه به سنگین بودن مسئولیت بخشی از خدمات مجتمع آبشار را برای سرویس دهی بسیج کرده و بکار گیرند.



ایجاد مجتمع بزرگ آبشار و در کنار آن سالن های اجلاس چه تأثیرات متقابلی بر یکدیگر خواهند داشت؟
ایجاد مجتمع بزرگ آبشار اثرات مطلوبی برای همه کشور خواهد داشت و نزدیکی آن به سالن های اجلاس نیز باعث استفاده بیشتر از برکات آن می شود. این کلونی مهم اقامتی و خدماتی، بافت خوب و آبرومندی را در شرق و جنوب شرقی اصفهان ایجاد کرده که قطعاً در آینده موجب مباهات خواهد بود.
امکانات مجتمع بزرگ آبشار چه استفاده ای می تواند برای برگزاری اجلاس داشته باشد؟
برای برگزاری اجلاسی در این سطح باید همه اجماع کنند. حداقل 4 روز سران کشورها و نزدیک به دو ماه سایر هیئت ها به اصفهان مراجعه می کنند و قطعاً امکانات کامل اقامتی مجتمع بزرگ آبشار برای استقرار آنها لازم می باشد اکنون اصفهان تنها چند هزار تخت اقامتی درجه یک دارد که با ایجاد هتل های جدید در مجتمع این نیاز اقامتی برای استقرار کارشناسان و همراهان اکیپ های خارجی تأمین شده است و تیم های همراه سران می توانند در کنار سالن های اجلاس اقامت مطلوبی داشته باشند.
ظرفیت های مجتمع بزرگ آبشار چگونه می تواند در خدمت گردشگری قرار گیرد؟
کشور ما ظرفیت چهار فصل گردشگری دارد و امنیت لازم همراه با سفر ارزان و جاذبه های فراوانی در گردشگری آن وجود دارد اما متأسفانه کمبود زیرساخت های لازم برای گردشگری و بسترسازی اقامت آسان از مشکلات موجود است که باید به طور علمی حل شود و گردشگری مدرن با آژانس های تخصصی  بوجود آید. کشور ایران در سال تنها 60 هزار توریست سلامت دارد که این آمار مطابق با کشورهای آفریقایی است. باید بازاریابی مناسبی صورت گیرد و امکانات حمل بیمار از فرودگاه تا بیمارستان ایجاد شود و یک شبکه عظیم الکترونیکی در کل دنیا برای شهرک سلامت اصفهان عضوگیری کند. امکانات شهرک سلامت اصفهان برای استفاده کشورهای حاشیه خلیج فارس که ملاحظات مذهبی دارند بهترین انتخاب درمانی است و نمایندگی وزارت خارجه نیز می تواند در خصوص فعالیت شهرک سلامت با سایر نمایندگی ها در سراسر جهان رایزنی کند.
آیا  برگزاری اجلاس می تواند قابلیت های مجتمع بزرگ آبشار را نشان دهد؟
قطعاً این امتحانی بزرگ برای مجتمع است و عملکرد مطلوب آن در سال 91 می تواند اعتباری بزرگ برای آن کسب نماید همچنین توانایی های خدماتی مجتمع باید به صورت بازدید و ارائه بسته های فرهنگی مورد توجه هیئت ها قرارگیرد و با تدوین استاندارهای جهانی حضور پررنگ خدمات مجتمع به همه کشورهای هدف جهت جذب توریسم ارائه گردد.

۱۳۹۰/۳/۷
نظر شما درباره مطلب بالا

 
نام و نام خانوادگی... ۱۳۹۰/۳/۱۷
لطف كنيد درختان محصور در طرح ايستگا ه اتوبوس هاي تندرو را به شهرك منتقل كرده تا ايجاد فضاي سبز شهرك سرعت بيشتري بگيرد
ازساکنین فاز4انشااله بزودی ۱۳۹۰/۳/۸
من هرروزسایت رابازدیدمیکنم وهروزخبرهای تازه ،امیدوارکننده ونویدبخش. آرزوی توفیق برای مسئولین وهمه دست اندرکاران.