اخبار>>اخبار عمومی
پروژه احداث سالن هاي اجلاس سران غير متعهد ها تا کنون سي و شش و نيم درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.

دکتر سقائیان نژاد خبر داد:
پروژه احداث سالن های اجلاس سران غیر متعهد ها تا کنون سی و شش و نیم  درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. شهردار اصفهان با اعلام این خبر گفت : کارگاه های سالنهای اجلاس تجهیز شده و زمینه تجهیز چندین کارگاه شامل کارگاه سالن اجلاس، کراگاه هتل ، کارگاه مرکز خرید و کارگاه مشاورین طراحی فراهم شده است.
طراحی های فاز صفر، فاز یک و فاز دوم نیز انجام شده است و بعضی از نقشه های فاز دوم به صورت طرح و اجرا تهیه می شود. دکتر سقائیان نژاد با اشاره به اینکه فونداسیون سالنهای اجلاس انجام شده است عنوان کرد: طبقه دوم پارکینگ این مجموعه در حال احداث است و فونداسیون هتل و مرکز خرید نیز انجام شده است ، به طوری که پس از گذشت 6/5 ماه، عملیات اجرایی احداث سالن های 36/5 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی با اشاره به اینکه بقیه اقدامات نیز به صورت همزمان انجام می شود افزود: فراهم شدن تجهیزات سالنها و محوطه سازی به صورت همزمان انجام می شود و درختان مورد نیاز برای محوطه سالن ها را در فلاورباکس کاشته ایم. شهردار اصفهان از فراهم شدن اسکلت سالن ها تا پایان آذر یا اوایل دی خبر داد و گفت : برای فراهم شدن تجهیزات لازم و پله های برقی سفارشات انجام شده است و تلاش می شود سالن ها شهریور 91 به بهره برداری برسد. دکتر سقاییان نژاد با اشاره به اینکه احداث این سالنها روند توسعه شهر اصفهان را تسریع می کند بیان کرد: از روند اجرای احداث سالنها راضی هستیم ولی گاه وقفه هایی در روند آن ایجاد می شود و یک روز گفته می شود اجلاس در کیش برگزار می شود، روز دیگر از برگزاری آن در اصفهان خبر می دهند و پس از مدتی از برگزاری اجلاس در تهران سخن می گویند.
شهردار اصفهان اعلام کرد: این همه ظرفیت های موجود را به عنوان نظام در یک شهر متمرکز کنیم عقلانی تر و علمی تر است .
وی با اشاره به اینکه روند احداث سالنها تا تکمیل ادامه خواهد یافت گفت: قطعا بزرگان کشور تشخیص خواهند داد که اجلاس در چه شهری برگزار شود ولی اگر در شهر دیگری برگزار شد شهرداری اصفهان به خاطر ضرورت سالن همایش های بین المللی را احداث می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت برگزاری اجلاس در اصفهان گفت:
احداث سالن های همایشهای بین المللی در تهران جانبداری از جریان انحرافی است اما خوشبختانه با درایت وزارت کشور تا کنون در تهران عملیات اجرایی این مجموعه آغاز نشده است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه با برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در اصفهان اقتدار جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته می شود و کشورهای دیگر می توانند حقیقت و واقعیت امروز ایران را در این کلان شهر ببینند افزود: برگزاری این اجلاس از بزرگترین و مهمترین رویدادهای دنیا با توجه به شرایط فعلی کشورها به شمار می آید و مقرر شده ایران میزبان این اجلاس باشد که با صلاحدید و توصیه مقام معظم رهبری اجلاس سران باید در اصفهان برگزار شود.
وی با بیان اینکه اصفهان نماد تمدن و فرهنگ ایران اسلامی و پایتخت فرهنگی جهان اسلام است عنوان کرد: متأسفانه گروهی از جریان انحرافی سعی داشتند سالنهای اجلاس کشورهای سران غیر متعهد را در کیش احداث کنند که با پیگیری نمایندگان مجلس از این امر جلوگیری به عمل آمدو وی با ابراز خرسندی از پیشرفت فیزیکی ساخت مجموعه سالن های همایش بین المللی در اصفهان تصریح کرد:جای بسی خوشحالی است که شهردای اصفهان با تمام توان اجرای این پروژه بزرگ را شروع کرده و تا کنون پیشرفت قابل توجهی داشته است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این که اصفهان به دلیل مرکزیت، مهد تمدن ، هنر، تاریخ و نو آوری و شناخت ایران اسلامی با نام این کلان شهر از جایگاه ویژه ای برخودار است اضافه کرد: اصفهان ظرفیت برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها را با توجه به دارا بودن مراکز فرهنگی، گردشگری و اقامتی دارد و حتی زیر ساختهای حمل و نقلی و ترافیکی این شهر بهتر از تهران و پایتخت است.
۱۳۹۰/۷/۲۸
نظر شما درباره مطلب بالا

 
نام و نام خانوادگی... ۱۳۹۰/۹/۲۷
امیدوارم که پیشرفت سالن اجلاس و سایر قسمتها به سرعت باشد
عاطفه ۱۳۹۰/۹/۱۶
سلام خوشحال میشدیم اگر فاز 6 تکمیل میشد و یا خبری خوشحال کننده داده میشد
نام و نام خانوادگی... ۱۳۹۰/۸/۱۳
این 17 طبقه فاز 5 باخره چی شد!!!
منصور ۱۳۹۰/۸/۳
وام چی شد؟
نام و نام خانوادگی... ۱۳۹۰/۸/۲
با توجه به اهميت بسيار زياد اين اجلاس شهرداري بايد تمام نيروي خود را بكار گيرد چون ابرو و اعتبار شهرداري و شهر اصفهان در ميان است همچنين بايد پيگير تامين اعتبارات ان از دولت مجدانه باشد 36/5 يشرفت خوبي است فكري هم به حال محوطه سازي فاز 4-5 بكنيد و من الله توفيق
مظاهری ۱۳۹۰/۷/۳۰
با سلام ما هم امیدواریم این اجلاس در اصفهان برگزار شود.
نام و نام خانوادگی... ۱۳۹۰/۷/۲۸
با توجه به پيشرفت 5 درصد در طول 4ماه نياز به 80 ماه زمان براي ساخت آن داريد !؟ با توجه به اينكه اين پروژه مي بايست طي 18 ماه به اتمام ميرسيد اين مدت را چه مي كنيد؟؟؟!!! البته با توجه به ساخت پروژه هاي ساختماني شما كه حداقل 120 ماه زمان برده جاي مسرت دارد در ضمن قرار بود پروژه ميدان شهيد قوچاني تا پايان شهريور به بهره برداري ميرسيد آيا فكر مي كنيد با افزايش سقف اعتباري زمان به 120 درصد تا دهه فجر آماده ميشود فضاي سبز و خيابانهاي فاز 4 و 5 كه قرار بود تا آخر سال گذشته به بهره برداري مي رسيد چه شد ؟آيا خاكهايي كه براي پهن كردن در پارك ريخته بوديد صاف شدند
نام و نام خانوادگی... ۱۳۹۰/۷/۲۸
کاش یه خبر خوش از برجای فاز 6 میدادید.